بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضای بدن جوان بیست‌‌ودوساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرقت عجیب از کارگاه تولیدی در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۱۶۷۹
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
سرقت عجیب از کارگاه تولیدی در مشهد
گروهی سارق با استفاده از نقاط کور دوربین‌های مداربسته، به یک واحد صنعتی در مشهد دستبرد زدند.

مهدی قرآنی  | شهرآرانیوز؛ 

اول: وقتی دوربین‌ها خواب بودند

خودش را مالک یک کارگاه صنعتی تولید قطعات خودرو در شهرک صنعتی معرفی کرد. او گفت که خط تولید کارگاه در سه شیفت کاری فعالیت می‌کند و سه ماه پیش به دلیل نقص فنی خط تولید برای یک روز غیر فعال شد. درست همان روز چند نفر وارد کارگاه شدند و تعداد زیادی از قطعات تولیدی به مبلغ ۶‌میلیارد ریال را طی چند مرحله سرقت کرد‌ند.
به گفته شاکی گویا سارقان قبلا گوشه گوشه کارگاه را بررسی کرده و می‌دانسته‌اند نقطه‌های کور کجاست، زیرا هیچ‌کدام از دوربین‌های مداربسته تصاویر سارقان را ثبت نکرده است.
مال‌باخته گفت: انگار اشباح به کارگاه زده‌اند. نه ردی از آن‌ها به جای مانده و نه حتی یک تصویر از این افراد ثبت شده است. آن‌ها کارگاه را جارو کرده و هرچه قطعه تولید شده به دستشان آمده را با خود برده‌اند.»

دوم: ردزنی پراید مشکوک

با شکایت مالک این واحد صنعتی تیمی از مأموران انتظامی با هدایت مستقیم سرهنگ کدخدا، رئیس پایگاه شمال پلیس آگاهی مشهد وارد عمل شدند. آنچه از شواهد امر پیدا بود، سارقان طی چند مرحله اقدام به سرقت کرده و قطعات را به مخفیگاه خود انتقال داده‌اند و مجدد به محل جرم بازگشته‌اند. این اقدام ناشی از این بود که سارقان خوب می‌دانستند کارگاه در تاریخ وقوع جرم خالی است و هیچ‌کس در آن حضور ندارد. همین سرنخ نقش داشتن یکی از شاغلان در این کارگاه تولیدی را قوت بخشید و کارآگاهان را بر آن داشت تا به سراغ این افراد بروند.

تحقیقات پرونده آغاز شد و بررسی اظهارات کارگران فعال در این مجموعه صنعتی راه به جایی نبرد. هیچ مد‌رکی هم دال بر اینکه آن‌ها در این سرقت نقش داشته باشند به دست نیامد. در این میان، اما دوربین‌های مداربسته سرنخی از اشباح در اختیار کارآگاهان پلیس گذاشت. رد پای یک دستگاه سواری پراید در این پرونده پیدا شد. تصویر ثبت شده ناقص بود و شماره پلاک انتظامی این خودرو قابل تشخیص نبود، اما مأموران توانستند با بررسی چند دوربین مداربسته دیگر رفت و آمد این سواری مشکوک را رصد و شماره پلاک آن را شناسایی کنند.

سوم: توقیف خودرو سارقان در ورودی شهرک صنعتی

کارآگاهان پلیس آگاهی با به دست آوردن این سرنخ حالا یک قدم به متهمان نزدیک شده بودند. پیگیری‌ها پلیسی ادامه داشت تا اینکه مجریان قانون خودرو پراید تحت تعقیب را در ورودی شهرک صنعتی کلات شناسایی کردند و زیر نظر قرار دادند. متهمان حوالی ساعت یک بامداد جمعه وارد شهرک صنعتی شده و قصد ورود به این کارگاه را داشتند که در حلقه محاصره پلیس قرار گرفتند و سرقت آن‌ها نافرجام ماند.
در این عملیات کارآگاهان پایگاه شمال پلیس آگاهی راننده و دو سرنشین دیگر پراید را دستگیر کردند.

آخر: انهدام باند هفتنفره سرقت

رئیس پلیس آگاهی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهمان که دستشان برای قانون رو شده بود در بازجویی‌هایی به جرم خود اعتراف کردند. در ادامه تحقیقات از متهمان مشخص شد که دو نفر از آن‌ها مدتی پیش در این کار‌گاه شاغل بوده که اخراج شده‌اند. این افراد با طرح نقشه‌ای شوم و همدستی دو نفر دیگر طی سه مرحله به این کار‌گاه دستبرد زده‌اند.

سرهنگ مصطفی صادقی افزود: متهمان اموال مسروقه را به یک ضایعاتی در بولوار شهید چراغچی فروخته‌اند که با به دست آمدن این اطلاعات مأموران وارد عمل شدند و عملیات دیگری را ترتیب دادند. کارآگاهان پلیس با هماهنگی قضایی سه مهره دیگر این پرونده را در محدوده شهرک سیدی، طبرسی شمالی و خیابان میثم شناسایی کردند و در مخفیگاه‌هایشان به دام انداختند. در ادامه این مأموریت فرد مال‌خر نیز دستگیر شد که در بازرسی از ضایعاتی وی قسمتی از اموال مسروقه که به عنوان بار ضایعات به او فروخته شده بود کشف و با دستور قضایی به مال‌باخته تحویل داده شد.

این مقام انتظامی مشهد ادامه داد: هفت متهم به دام افتاده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد‌ند و تحقیقات از این افراد ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->